Vinter

Vinterklar med bonus

Shop lunt vintertøj og gode støvler i børnestørrelse online eller i en af de fysiske butikker hos vores samarbejdspartnere.

Du kan finde flere shoppingmuligheder, når dit barn skal være vinterklar, i Forbrugsforeningens app og på fbf.dk

Klædt på med flyverdragt og vinterstøvler

Læs de gode råd om flyverdragten, den praktiske børneklassiker til de kolde måneder, og forskellige typer af vinterstøvler.

Efteråret er skønt til udendørsaktiviteter, i hvert fald hvis dit barn er klædt godt og fornuftigt på. Og her er det jo oplagt at bringe en sand vinterklassiker i spil: Flyverdragten. Praktisk vinterovertøj i ét stykke, der ikke skiller på midten. På den måde undgår udeglade vinterbørn at blive kolde og våde på maven under en frisk tur i sne, slud eller regn.

Køb vind- og vandtæt

Børn er store nok til flyverdragt, når de begynder at kravle og gå, altså normalt omkring 1-års-alderen. Den første dragt, bør være af blød kvalitet, så barnet nemt kan bevæge sig. Køb en flyverdragt, som er både vind- og vandtæt og helst en, der kan holde barnet varmt ved temperaturer på -15 grader eller endnu koldere. Ekstra forstærkning på knæene er også altid smart.

Husk, at det er en rigtig god idé, at flyverdragtens ben er udenpå støvlerne, inden du sender dit barn på vintereventyr, så sne og vand ikke trænger ned til fødderne.

Hold små fødder varme

Sørg for at dit barn har holdbare, varme og komfortable støvler med god pasform til sikker leg, gå- og løbeture i vinterhalvåret, hvor vejret kan være både koldt, vådt og glat. Der findes vinterstøvler til børn i mange forskellige designs og farver. For små fødder skal selvfølgelig have et par yndlingsstøvler, der er både smarte, varme og skridsikre.

Vinterstøvler til børn findes i forskellige materialer med hver deres fordele:

• Termostøvler. Lune, helt vandtætte og nemme at tage på. Man kunne også kalde dem ‘gummistøvler’ med indvendig isolering’. Rigtig praktiske og gode, hvis vintervejret byder på slud og sjap.

• Tex-støvler. Med vandtæt og åndbart lag (membran), hvorfra fugt kan trænge ud, men vand vanskeligt trænge ind. Det betyder, at damp fra varme fødder kan komme ud af støvlen - vigtigt for svedige fødder bliver hurtigt kolde.

• Støvler i skind. Naturmaterialet skind er åndbart, så der er et naturligt behageligt indeklima i støvlen. Nogle skindstøvler fås også med tex-membran og lunt for. Husk at skind kræver vedligeholdelse med læderfedt og imprægnering.

Bonus på vinterens børnetøj og støvler
Du optjener bonus, når du betaler med dit kort fra Forbrugsforeningen hos nedenstående butikker. Find flere i appen eller på fbf.dk

Luksusbaby 5% bonus
Webshop: luksusbaby.dk